خانه / ترفند / چگونه بین کار و خانواده تعادل ایجاد کنیم؟ ( بخش دوم : تعیین اهداف و انتظارات)

چگونه بین کار و خانواده تعادل ایجاد کنیم؟ ( بخش دوم : تعیین اهداف و انتظارات)

چگونه بین کار و خانواده تعادل ایجاد کنیم؟

کار و خانواده هر دو بخش مهمی از زندگی ما هستند. تلاش برای حفظ تعادل بین کارهای پیچیده و نقش خود در خانواده، دلیل استرس بسیاری از ما است. فشار روانی زمانی به شما وارد می شود که مسئولیت های یک نقش با توانایی شما در انجام نقش های دیگر در زندگی تان تحت تاثیر هم قرار میگیرند. هنگامی که شرایط و روابط از یک بخش از زندگی روی بخش دیگری تاثیر می گذارد مشکل به وجود می آید. پیدا کردن تعادل خوب بین کار و زندگی شما کار آسانی نیست، اما ارزش به دست آوردن آرامش در زندگی شما را نیز دارد.

بخش دوم : تعیین اهداف و انتظارات

تعیین اهداف زندگی

۱٫ تعیین
اهداف در زندگی ما اهمیت دارند و به ما کمک می کنند تصمیم بگیریم که چگونه از زمان
خود استفاده کنیم.

اهداف
عبارتند از جمله هایی مثل “من می خواهم زمانی که به ۴۰ سالگی رسیدم کار خودم
را داشته باشم” یا “من می خواهم قبل از اینکه ازدواج کنم مدرک دانشگاهی
ام را بگیرم”. ارزش های از پیش تعیین شده ما اهداف ما را شکل می دهند.

فکر کردن

۲٫ بین
اهداف واقعی و اهداف انتزاعی خود فاصله ای را مشخص کنید. بعضی از اهداف ممکن است دقیق
و مشخص باشند مانند دو مثال بالا. اهداف دیگر، ممکن است انتزاعی به نظر برسند. به عنوان
مثال، شما ممکن است بخواهید روابط خود با دوستان را تقویت کنید، کودکان سالم پرورش
دهید، و یا درک عمیق تر و معنوی تر از خودتان داشته باشد.

۳٫
اهداف خود را رتبه بندی کنید. برای کاهش فشاری که ممکن است به شما وارد شود، می توانید
انتخاب کنید که برخی اهداف را به تعویق بیندازید، برخی از آنها را رها کنید، و اهداف
دیگر را در صورت نیاز تغییر دهید. هنگام تعیین این رتبه بندی، درباره چیزهایی که بیشتر
از زندگی می خواهید، فکر کنید.

+

۴٫ انتظارات،
درک و نگرش اجتماعی و فردی خود را در نظر بگیرید. هر کس در مورد چگونگی انجام کارها
و چگونگی رفتار افراد در شرایط خاص باید ایده ای داشته باشد. اغلب این انتظارات، ادراک
و نگرش ها ترکیبی از ارزش های فردی و هنجارهای اجتماعی عمومی می باشند.

۵٫ انعطاف پذیر و سازگار باشید. زمانی که نتوانسته
اید چیزی را که می خواهید به دست بیاورید, خودتان را ببخشید. اگر خود را بیش از حد
سرزنش کنید ذهن شما درگیر می شود و در کار بعدی خود موفق نخواهید شد, بعد از هر
شکستی اهداف خود را دوباره تنظیم کنید. با همسر، شریک، همکاران و رئیس خود برای آنچه
که به آن نیاز دارید، مذاکره کنید.

تغییرات
را به خوبی بپذیرید. هرگز به چیزی که دارید بیش از حد دل خوش نکنید زیرا ممکن است خیلی زود آن را از دست بدهید.

ایجاد تعادل بین کار و خانواده, چگونه بین کار و خانواده تعادل ایجاد کنیم؟, نکاتی در مورد ایجاد تعادل بین کار و خانواده,

لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

نحوه دانلود Bing Bar

    Bing Bar یک افزونه مرورگر مایکروسافت است که باعث افزایش راندمان استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *