خانه / ترفند / طرز تهیه ی اسموتی رژیمی

طرز تهیه ی اسموتی رژیمی

طرز تهیه ی اسموتی رژیمی

اسموتی یک نوشیدنی خوشمزه و سالم است که سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان می باشد. شما می توانید این نوشیدنی سالم را در وعده ی صبحانه نوش جان کنید و از طعم آن لذت ببرید. بسیاری از دکتر ها اسموتی میوه ای را برای شروع پر انرژی روز و کسب آنتی اکسیدان و انرژی لازم در روز انتخاب می کنند. درست کردن اسموتی کار ساده ایست. اسموتی رژیمی از میوه و سبزیجات درست می شود و برای کاهش وزن بسیار مناسب است. برای کاهش وزن یا حفظ وزن بهتر است از اسموتی رژیمی استفاده کنید. طعم این اسموتی بسیار خوشمزه است, کافیست یک بار آن را امتحان کنید.

مراحل :

نوشیدنی

۱٫ پایه ی این اسموتی
معمولا یک نوشیدنی کم کالری
و کم چرب است مانند شیر بدون چربی یا شیر کم چربی، شیر سویا، چای گیاهی سرد، شیر بادام،
آب.

مقدار
استفاده از نوشیدنی و میوه به این صورت است که برای هر دو فنجان نوشیدنی ( شیر یا
آب یا …) باید ۴/۳ فنجان میوه, سبزیجات یا دیگر مواد داشته باشید.

ابتدا
مواد مایع را درون مخلوط کن بریزید.

سبزیجات

۲٫
میوه و سبزیجات را اضافه کنید. می توانید از همه ی میوه ها و سبزیجات مورد علاقه خود
در این اسموتی استفاده کنید. سعی کنید از میوه های تازه استفاده کنید تا اسموتی
شما طعم بهتری داشته باشد. اگر میوه ی تازه نداشتید می توانید از میوه های منجمد
استفاده کنید. قبل از استفاده میزان چربی و کالری را اندازه بگیرید. به عنوان مثال
موز کالری بیشتری نسبت به هویج و پرتقال دارد. هم چنین آووکادو چربی بیشتری نسبت
به اسفناج دارد.

برخی
میوه های کم کالری مانند هلو, توت فرنگی, پرتقال,
هندوانه و طالبی هستند که در اسموتی رژیمی می توانید از آنها استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید
که استفاده از میوه های یخ زده اسموتی شما را غلیظ تر و سرد تر می کنند اما میوه
های تازه راحت تر در مخلوط کن خرد می شوند.

اضافه کردن تخمه

۳٫ می توانید در
اسموتی خود از آجیل و تخمه استفاده کنید. با این کار چربی و پروتئین سالم به
اسموتی خود اضافه می کنید. دقت داشته باشید که با افزوندن آجیل به اسموتی کالری آن
نیز اضافه می شود. برخی از گزینه های مناسبی برای استفاده در اسموتی :

بادام

بادام
هندی

تخمه
ی آفتابگردان

دانه
چیا

اضافه کردن ادویه

۴٫ ادویه
های مختلف را امتحان کنید. می توانید از موارد زیر نیز استفاده کنید :

دارچین

زنجبیل

جوز
هندی

میخک

پودر
فلفل قرمز

فلفل
هندی

هل

۵٫ یک قاشق پودر
پروتئین اضافه کنید. بزرگسالان معمولا در روز حدود ۴۸ الی ۵۶ گرم پروتئین لازم
دارند. اگر پروتئین روزانه ی خود را از وعده های دیگر دریافت کرده اید لازم نیست
این کار را انجام دهید.

برای اینکه چربی و
کالری اسموتی پایین بماند از پودر پروتئین بدون شکر استفاده کنید.

مخلوط کردن مواد

۶٫ همه ی مواد را با
هم مخلوط کنید. مخلوط کن را روی سرعت بالا تنظیم کنید و به مدت دو دقیقه هم بزنید.
در صورت لزوم می توانید زمان مخلوط شدن را افزایش دهید.

اگر اسموتی خیلی غلیظ
شد کمی آب یا شیر به آن اضافه کنید.

پس از آماده شدن اسموتی
آن را درون لیوان بریزید و در صورت تمایل روی آن را با آجیل تزئین و نوش جان کنید.

اسموتی رژیمی, اسموتی رژیمی با طعم عالی, طرز تهیه ی اسموتی رژیمی,

لينک منبع

درباره ی admin

همچنین ببینید

نحوه ی تغییر رنگ دادن متن قابل ویرایش در فتوشاپ

نرم افزار Adobe Photoshop, یک ویرایشگر تصاویر گرافیکی است که برای سیستم عامل های ویندوز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *